ONK, 2019, Pécs

A XIX. Országos Neveléstudományi Konferencián az ELTE mérés-értékelés csoportja A lemorzsolódás iskolai és tanulói tényezői  című szimpóziumban mutatta be az EFOP-3.1.2-16. azonosítószámú, „A köznevelés módszertani megújítása a végzettség nélküli iskolaelhagyás csökkentése céljából” kiemelt projekt keretében az ELTE képzési programjaihoz (Mindenki iskolája) kötődő kutatási eredményeit.

A mérés 2018 őszén zajlott le, s a hozzáférés alapú mintát összességében 1967 tanuló, 1255 pedagógus/iskolavezető válaszai alkotják. A kutatás fő kérdése, hogy milyen tényezők segítik elő, valamint gátolják (push/pull hatás) az iskolai lemorzsolódást. Az ONK-n elhangzott 4 előadás prezentációi itt tölthetők le.

Széll Krisztián –Fehérvári Anikó–Paksi Borbála–Szabó Lilla: Az iskolai lemorzsolódás és légkör szervezeti szintű összefüggései

Szabó Lilla–Széll Krisztián–Paksi Borbála–Fehérvári Anikó: Lemorzsolódás az iskolai kötődés tükrében

Paksi Borbála –Széll Krisztián–Fehérvári Anikó: Lemorzsolódás és deviáns viselkedés

Tókos Katalin –Rapos Nóra –Lénárd Sándor–Szivák Judit: Tanulási környezet és a lemorzsolódás összefüggései a vizsgált iskolákban