Az ELTE a bevont iskolák esetében saját kutatási tervet dolgozott ki a projekt céljaihoz kötődően.
Kérdéseink a korai iskolaelhagyáshoz kapcsolódó, nemzetközi szinten is jelentősnek ítélt tényezők megragadására irányulnak:
- milyen tanulási környezet jellemzi a képzésbe bevont iskolákat: a korai iskolaelhagyás szempontjából milyen rizikó- és védőfaktorok azonosíthatók?
- a különleges figyelmet igénylő tanulók tanulásának támogatásához milyen támogató eszköztára van a pedagógusnak? Ez milyen módon, milyen tényezők hatására és milyen területeken változik?
A vizsgálat célcsoportjai: intézményvezetők, pedagógusok, tanulók.
A vizsgálati keret: elektronikus kérdőív (vezető, pedagógus) elektronikus tanulói kérdőív; esettanulmányok kisebb mintán (órai megfigyelés, interjúk), dokumentumok (fejlődési tervek).
A mérés-értékelés program tagjai
Fehérvári Anikó programvezető
Rapos Nóra programvezető-helyettes
Magyar Éva programkoordinátor