Két újabb módszertani útmutató a Mindenki iskolája sorozatban

Két újabb módszertani útmutató a Mindenki iskolája sorozatban

Élményszerűen, személyre szabottan, gyakorló iskolai tanároktól, kidolgozott feladatokkal, ötletekkel, mintákkal – ezek a kulcsszavak, melyek a két legújabb Mindenki iskolája kiadványt jellemzi.

Kornai Júlia, Mándics Dezső, Molnár Ágnes, Molnár Katalin, Pálinkó Dániel, Schiller Mariann, Tomcsányi Péter: Lehet így is! Ötletek az aktív tanulásra a természettudományok és a matematika tanításában általános és középiskolában tanító tanároknak, míg a Weltner Mariann, Mándics Dezső, Molnár Ágnes, Molnár Katalin, Pálinkó Dániel, Schiller Mariann, Tomcsányi Péter: Szövegelés a természettudományokról. Módszertani útmutató a szövegértés fejlesztéséhez a természettudományokat tanítóknak kötet pedig az általános iskolák felső tagozatán tanító tanároknak nyújt módszertani támogatást. A két útmutatót az ELTE Radnóti Miklós Gyakorló Általános Iskola és Gyakorló Gimnázium tanárai készítették el.

“Mindenki iskolája” címmel indított módszertani útmutató-sorozattal az ELTE célja az volt, hogy olyan izgalmas, újszerű módszereket és eszközök használatát mutassa be, amelyek tudatos, adaptív alkalmazása hatékonyan támogatja egyrészt az egyénre szabott tanulást és fejlődést, másrészt ezen módszerek és eszközök kipróbálására ösztönzi a pedagógusokat.

A szabadon hozzáférhető 12 elektronikus kiadvány az EFOP-3.1.2-16-2016-00001 azonosítószámú, „A köznevelés módszertani megújítása a végzettség nélküli iskolaelhagyás csökkentése céljából” kiemelt projekt keretében készült, s itt tölthető le: http://mindenkiiskolaja.elte.hu/index.php/tudasbank/