A TANULÓK DIGITÁLIS SZÖVEGÉRTÉSI ÉS SZÖVEGALKOTÁSI TEVÉKENYSÉGEINEK ÉS KÉPESSÉGEINEK FEJLESZTÉSI MÓDSZEREI
30 órás pedagógus-továbbképzés kontakt vagy online kontakt (távolléti) képzési formában
MI A KÉPZÉS CÉLJA?
A képzés célja, hogy bármely iskolafokon, bármilyen tantárgyat tanító pedagógus megismerkedhessen a digitális szövegek megértésének, megértetésének alapjaival, s a képzés végére maga is képes legyen ilyen jellegű feladatok megalkotására.
KINEK AJÁNLJUK A KÉPZÉST?
A képzést bármely szakos általános, vagy középiskolában tanító pedagógusnak ajánljuk, aki szeretne tenni a tanulók szövegértésének fejlődésért. Azoknak a kollégáknak, akik érzik a szövegértés-fejlesztési technikáik bővítésének szükségességét, illetve érdeklődnek a sokszínű módszertani lehetőségek elsajátítása iránt.
MILYEN FŐBB TARTALMI ELEMEI VANNAK A KÉPZÉSNEK?
A tematika tartalmi elemei:
- a vizuális és verbális kommunikáció,
- környezet- és természetvédelem a szövegértés fejlesztéséért,
- a digitális szövegértés tartalmi keretének megismerése,
- a nyomtatott és digitális szövegek hasonlósága, különbsége,
- a szövegértés szintjei, azok jellemzői, kritériumai,
- a tudatos gyakorlati fejlesztés területei.
MIÉRT AJÁNLJUK A KÉPZÉST?
A résztvevők
- olyan szakmai kompetenciákra tehetnek szert, melyek segítségével képesek lesznek a tanulókmindennapi digitális szövegértésének, szövegalkotásának fejlesztésére,
- önállóan is képessé válnak hétköznapi oktatási tevékenységükben alkalmazható digitális szövegértést fejlesztő feladatok készítésére,
- gyakorlati példákon keresztül válnak alkalmassá a digitális szövegértési készséget fejlesztő feladatok készítésére.