A JÁTÉKOK SZEREPE ÉS EREDMÉNYES HASZNÁLATA A HATÉKONY PEDAGÓGIAI FEJLESZTÉSBEN
30 órás pedagógus-továbbképzés
MI A KÉPZÉS CÉLJA?
A képzés során a játékalapú és a játékstrukturált megközelítéseket alkalmazunk összhangban a problémamegoldó gondolkodással, a vizualitással és a kreativitást fejlesztő tevékenységekkel.
Célunk olyan általános gondolkodási, tanulási stratégiák fejlesztése, melyek bármelyik tantárgy tanulását segíthetik.
KIKNEK AJÁNLJUK A KÉPZÉST?
Az 5-12. osztályokban tanító pedagógusoknak, aki fontosnak tartják logikai, illetve koncentrációs játékokkal kiegészíteni, támogatni mindennapi iskolai munkájukat.
MILYEN FŐBB TARTALMI ELEMEI VANNAK A KÉPZÉSNEK?
A képzés aktivitáson alapul, minden szervezett játéktevékenységet rövid elemzés, adaptálás, reflexió követ. A képzés 3 tartalmi részre tagolódik:
- játékalapú megközelítés, itt a tanuló magából a játékból szerez élményt, ismeretet a logikai következtetések megértéséhez, megfogalmazásához
- játék-strukturált, amikor a játék motivációs környezetet biztosít, s maga a tanulás folyamata szerveződik játékos környezetbe
- elméleti összefoglalók, ezek az online órák keretében zajlanak, valamint az otthonról is végezhető számonkérés is az online felületen történik.
MIÉRT AJÁNLJUK A KÉPZÉST?
Mert a pedagógusok
- tapasztalati úton történő, felszabadult játékélményt biztosító módszereket ismerhetnek meg,
- olyan képességeket sajátíthatnak el, amelyek támogatják, hogy a tanárok képesek legyenek az egyes játékokat implementálni, új elemekkel bővíteni, vagy akár teljesen új játékokat fejleszteni,
- aktívabban tudják bevonni a tanulókat a tanulási tevékenységekbe, így pozitív élményekhez juttatják őket és alkalmasabbá válnak a tanulásra.