A DIFFERENCIÁLÁS ELMÉLETE ÉS GYAKORLATA – FELKÉSZÍTÉS A DIFFERENCIÁLÓ PEDAGÓGIA ALKALMAZÁSÁRA

A DIFFERENCIÁLÁS ELMÉLETE ÉS GYAKORLATA – FELKÉSZÍTÉS A DIFFERENCIÁLÓ PEDAGÓGIA ALKALMAZÁSÁRA

 30 órás pedagógus-továbbképzés

MI A KÉPZÉS CÉLJA?

A képzés célja a pedagógiai tevékenységek rendszerének bemutatása, elemzése a tanulói személyiség megismerésével, a fejlesztő tevékenységek tárházának elemzésével a differenciálás elvét követve, alkalmazásának lehetőségeit, módozatait vizsgálva.

Célja továbbá a differenciált tanulásszervezés és más tanulásszervezési módok alkalmazásának összehasonlításával, értékelésével a módszertani, pedagógiai kultúra fejlesztése.

KIKNEK AJÁNLJUK A KÉPZÉST?

A képzést ajánljuk a tanítóknak, tanároknak, gyógypedagógusoknak, és könyvtáros tanároknak egyaránt.

MILYEN FŐBB TARTALMI ELEMEI VANNAK A KÉPZÉSNEK?

A tematika összeállításának meghatározó elve, hogy a résztvevők, saját élményre építve az előzetes ismeretek birtokában gyakorlatban alkalmazható tudást szerezzenek. A továbbképzési program tematikus egységei az előzetes tudás feltérképezése, ráhangolódás után átfogják a differenciálás elméletét, szükségességét, a differenciálás lehetőségeit különböző tanulásszervezési formákban. Lehetőséget nyújt a képzés, konkrét feladaton keresztül egyéni koncepció kidolgozására és annak megvitatására.

MIÉRT AJÁNLJUK A KÉPZÉST?

A képzés segítségével a differenciált fejlesztésnek megfelelő tananyag, taneszköz kiválasztásával, készítésével, alkalmazásával, a hátrányos helyzetű, sajátos nevelési igényű vagy beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő tanulók esetében a komplex személyiségfejlesztés, az egyéni bánásmód érvényesítésével az integrált nevelés, oktatás valósulhat meg.