Komplex Instrukciós Program (KIP) mint tanulói státuszkezelő eljárás
30 órás pedagógus-továbbképzés
MI A KÉPZÉS CÉLJA?
A képzés a Hejőkeresztúron már évtizedes sikereket eredményező, szakmai körökben országosan és nemzetközileg is elismert KIP (Komplex Instrukciós Program) helyi adaptációjára törekszik tantestületi szinten.
KIKNEK AJÁNLJUK A KÉPZÉST?
Teljes nevelőtestületeknek az általános iskolától a középiskoláig.
A képzés során a résztvevő megismeri
- az általános megismerő kompetenciák, a szociális kompetenciák, a kommunikációs készség fejlesztésének lehetőségeit, a tanulói státuszkezelést,
- a tantestületen belüli erősségek és fejlesztendő területek azonosítását majd, az órai munka siker- és sikertelenségtényezőit,
- az osztálytermen belüli méltányosság megteremtésére az ismeretelsajátítást befolyásoló státuszkezelést támogató óraszervezést; a kooperatív csoportmunkát megalapozó, nyitott végű, differenciált feladatok tervezését.
A tréninget végigkíséri az interaktivitás, amelynek keretén belül a KIP elveinek megfelelő tanóra- szimuláció, csoportmunka, kiscsoportos megbeszélés segíti a résztvevőket az osztálytermi folyamatok megismerésében.
MIÉRT AJÁNLJUK A KÉPZÉST?
Mert a képzés révén a résztvevők
- felismerik a hatékony közösségi szakmai kommunikáció fontosságát, annak főbb feltételeit, szakmai fogásait,
- megismerik a KIP elméletét és ideális gyakorlati megvalósulásának formáját,
- képesek lesznek saját tantárgyukon belül a fókuszálásra (helyes célok kitűzésére és megvalósítására), KIP-óravázlat összeállítására, a tanulók egyéni differenciálására, a kooperatív technikák szakszerű alkalmazására,
- képesek lesznek tanulóik és saját maguk reflektív, elmélyült és árnyalt értékelésére,
- kompetensek lesznek a tanulói kommunikációs készségek fejlesztésében, szociális kompetenciák fejlesztésében, általános megismerő kompetenciák (intellektuális) fejlesztésében, státuszkezelésben.